11.4.2009 Břeclavský kanec - 37km - Břeclav

11.04.2009 00:00


Tak už jsem konečně vyrazil i já. Myslím teda na závody. Příprava proběhla ve „velkém“. Dva spinningy byla moje maximální jarní příprava.

Proto jsem na „ostrý“ rozjezd vybral úplně nový maratónek okolo Břeclavi-Břeclavský kanec 39km. Měla to být rovina a tak to i bylo.Start byl naplánován na 11hod a do 10 hod bylo nutné se prezentovat.To probíhalo v útrobách místního zimního stadionu.Vyfasoval jsem st.číslo 318 a k tomu láhev kvalitního vína jako dárek pořadatele.

Na startu jsem potkal Velkého guru MTB-Honzu Vlasáka.Pro znalce nemusím představovat.Domluvili jsme se na taktice a společně jsme odstartovali z chvostu 260 členného startovního pole.Usoudili jsme ,že je lepší předjíždět než být předjížděn…

Start proběhl v prostoru mezi břeclavským zimním stadionem a místním zámkem.Odtud jsme vyrazili na hráz a potom už jenom samá rovina.Pardon,asi na 24km bylo malé „zvlnění“,kde jsem byl nucen přeřadit o víc jak 3 stupně.Ale to bylo absolutně vše.Takže jak říkám.Samá rovina a zase rovina.Prostě takový „fičák“ na MTB-čkách.Tak rychlý závod jsem ještě nejel. No ať zase moc nepřeháním.Jel jsem teprve čtvrtý maratónek,ale i tak jsem spokojený a nadšený.Nakonec i můj "tepák"se pohyboval vetšinu času pouze v jednom pásmu.

Závod byl deklarován jako 39km s převýšením 250m.Pravda,nakonec mi GPS-ka ukázala 37km a 238m nastoupaných.Ale i tak můj čas 1:37:25 byl vcelku slušný.Je to příjemný průměr 22,8km/h!!A celkové umístění na 166 místě.

Kromě krásné trati vedené kolem místních památek(Janův hrad,Tři grácie, atd)bylo velké „zpestření“průjezd brodem.No brodem,normálně to bylo široké a celkem dost hluboké jezírko plné smradlavé a bahnité vody a to už na 13km.Jednoznačně močůvka ztečená z okolních polí.Tento brod byl sice pořadatelem dopředu avizován ale nikdo už neřekl o dalších pěti, během následujícího kilometru.Ale ty už jsem neřešil.Prostě jsem si „užíval léčebné bahenní koupele“.

Ke všemu krásné počasí,dobrá organizace,prostě dobře strávená sobota!

Myslím ,že se sem brzo vrátím a vezmu zbytek své rodinky na nějaký okolní výlet.

Pokud teda nepojedu zrovna nějaký jiný maratónek…..

 

Díky všem organizátorům.

 

Botek

 

P.S.

To vínečko bylo „noblesní“!!!

 

Výsledky , fotogalerie

 

 

—————

Zpět